Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

logo

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy

Kolejowa 5, 13-100 Nidzica

 

Świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 65 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2023 r. – moduł II

MOPS.OA.371-02/2023

ZAPYTANIE OFERTOWE

zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1. ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) oraz Wewnętrznym Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych nr 39/2022 z dnia 16 grudnia 2022 r. zwracamy się z zapytaniem ofertowym o cenę dostaw/usług:

  1. ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Nidzica, 13-100 Nidzica, Pl. Wolności 1

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5.

Telefon; 89-625-29-14, Fax.; 89-625-81-53,

e-mail: mops@nidzica.pl mopsnidzica. naszops.pl/bip

 

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 65 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2023 r. – moduł II.

2.1. Opis przedmiotu zamówienia: W ramach realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się do:

  1. świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych, mieszkańców Gminy Nidzica powyżej 65 roku życia oraz świadczenie usługi obsługi systemu przez Centrum Monitoringu (system wspomagający usługi opiekuńcze monitoring i przyzywanie pomocy), polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami, którzy mają problemy z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzący samodzielne gospodarstwo domowe lub mieszkający z osobami bliskimi, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.

  2. utrzymanie centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnienia odpowiedniej ilości przeszkolonych dyspozytorów spełniających wymogi określone w Programie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2023” (ratowników medycznych i/lub opiekunów medycznych i/lub pielęgniarek) i innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usługi 24 godziny /7 dni w tygodniu,

  3. Centrum powinno być wyposażone w technologie informacyjno – komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od podopiecznych, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyznawanie natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału. W przypadku wystąpienia zagrożenia zdrowia lub życia użytkownika opaski nastąpi skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie i w razie konieczności wezwania służb ratunkowych: Pogotowia Rartunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej oraz prowadzone będzie telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych służb lub osób.

  4. konfiguracja systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonanie testu łączenia urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi monitoringu dla danego użytkownika opaski w ciągu maksymalnie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu opaski bezpieczeństwa,

  5. aktywacja usługi dla każdego użytkownika, monitorowanie i obsługa zdarzeń technicznych (np. wyłączenie opaski, niski stan baterii, zdalny reset itp. w razie konieczności kontaktu z użytkownikiem), natychmiastowe podejmowanie działań w celu usunięcia awarii lub usterki systemu, w tym również samej opaski bezpieczeństwa, bieżące informowanie Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów o zakłóceniu działań systemu (czas trwania awarii lub usterek i terminie jej usunięcia) w tym dla pojedynczego użytkownika przez cały okres trwania umowy.

  6. rozpoczęcie świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski bezpieczeństwa w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu urządzenie,

  7. dostarczenie Zamawiającemu wzorów druków informacyjnych dla użytkowników opasek, opatrzonych klauzulą w zakresie wyrażenia zgody na objęcie usługą monitoringu oraz na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami w terminie do 3 dni roboczych od daty zawarcia umowy.

  8. wprowadzenie do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnej, w tym przyjmowanych na stałe leków i ich dawek, listę kontaktów oraz inne niezbędne dane dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi całodobowego monitoringu – niezwłocznie po otrzymaniu od Zawijającego zgłoszenia o przekazaniu danemu użytkownikowi opaski i dotyczącej go wypełnionej karty informacyjnej, z zastrzeżeniem terminu 5 dni roboczych,

  9. sprawdzenie stanu technicznego, naprawa ewentualnych usterek opasek bezpieczeństwa, będących w posiadaniu MOPS w ilości 100 szt., zapewnienie działającego sprzętu oraz wsparcie techniczne dla użytkowników i Zamawiającego przez cały czas obowiązywania umowy. Zmawiający przewiduje przesłanie opasek monitorujących do wybranego Wykonawcy na jego koszt w celu sprawdzenie urządzenie i zainstalowania kart.

    1. Charakterystyka urządzenie do teleopieki:

  • urządzenie posiada przycisk bezpieczeństwa SOS umożlwiający łatwe przyzwanie pomocy,

  • posiada detektor upadku,

  • lokalizator GPS oraz pamięć pomiarów,

  • urządzenie daje możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z dyspozytorem centrum – wbudowany głośnik i mikrofon, z osobami z rodziny i/lub z osobami wskazanymi do kontaktu,

  • posiada czujnik zdjęcia opaski,

  • urządzenie posiada możliwość badania tętna, temperatury, glukozy, migotanie przedsionków,

  • w przypadku zaniku aktywności (wyłączenie, zdjęciu opaski, braku zasięgu GSM) urządzenie niezwłocznie poinformuje osoby do kontaktu,

  • urządzenie pokazuje % naładowania baterii,

  • posiada w zestawie ładowarkę wraz z kablem.

    1. Koszty związane z aktywacją numeru oraz abonament dla karty SIM powinny być zawarte w cenie oferty.

2.4. Wykonawca zapewnia, że CPR obsługujące abonament Teleopieki wyposażone jest w system bezpiecznego przechowywania danych, a także zapewnia prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej EDM.

2.5. Wprowadzenie do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnych w tym przyjmowanych na stałe leków, ich dawek, z karty informacyjnej zawierającej również listę kontaktów oraz inne niezbędne dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi całodobowego monitoringu - niezwłocznie po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia o przekazaniu danemu użytkownikowi opaski i dotyczącej go wypełnionej karty informacyjnej, z zastrzeżeniem terminu 7 dni, o których mowa w podpunkcie 35. Zamawiający dopuszcza oddzielne ustalenia umowne regulujące zasady wprowadzania do bazy danych w tym zaangażowanie w proces pracowników Zamawiającego, uprzednio odpowiednio przeszkolonych przez Wykonawcę.

2.6. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych zgodnie z przepisami RODO.

2.7. Wykonawca zapewni monitoring z wykonywania usługi – comiesięczne raporty o ilości i rodzaju podjętych działań w tym podjętej interwencji i jej wyniku oraz ilości wywołanych sygnałów za pomocą „Przyciski SOS” w całym okresie obowiązywania umowy.

2.8. Wykonawca zapewni koordynatora, którego zadaniem będzie m. in. zdalne wsparcie organizacyjno - techniczne wdrożonej usługi na terenie Gminy Nidzica, dostępność koordynatora w dni powszednie w godz. 7:30 – 15:30.

2.9. Świadczenia usługi całodobowego monitoringu i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia czy bezpieczeństwa w trybie:

  • telefon nr

  • e.mail:

2.10. Rozpoczęcie świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski i bezpieczeństwa w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu urządzenia, z zastrzeżeniem początkowych terminów świadczenia usługi.

2.11. Kod PCV usługi:

33195000 - 3 – system monitorowania pacjentów,

85311200 - 3 – usługa opieki społecznej dla osób starszych,

64210000 - 1 – usługi telefoniczne i przesyłu danych,

48814000 - 7 – system informacji medycznej,

79632000 - 3 – szkolenie pracowników.

 

  1. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: (może być zmieniony)

    1. Usługa abonamentu Teleopieki od dnia podpisania umowy do 31.12.2023 r.

 

  1. KRYTERIUM OCENY OFERT:

    1. Zamawiający uzna ofertę za spełniającą wymagania i przejmie do szczegółowego rozpatrzenia, jeżeli:

  1. oferta spełnia wymagania określone w niniejszym postepowaniu,

  2. oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,

  3. Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści w wymaganiami Zamawiającego.

    1. Kryteria oceny ofert – stosownie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawowa zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego kryterium.

    2. Wybór zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postepowaniu kryteria oceny ofert, o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje najwyższa ilość punktów uzyskanych w kryteriach (waga kryterium):

  1. Cena abonamentu (maksymalne wynagrodzenie całkowite) – 70 %

W niniejszym kryterium, Zamawiający przyzna punkty ofercie proporcjonalnie do wysokości kwoty całkowitego maksymalnego wynagrodzenia. Wykonawca może otrzymać w tym kryterium max. 70 pkt.

Cena w ofercie musi być podana w walucie polskiej i powinna zawierać wartość brutto, netto oraz wartość VAT z dokładnością do dwóch miejscach po przecinku.

Ocena tego kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu następującego wzoru:

C = (Cmin : CO) x 70 % x 100

gdzie:

C – liczba punktów przyznana danej ofercie,

Cmin – najniższa cena spośród ważnych ofert,

CO – cena badanej oferty

  1. Kryterium Doświadczenie30%

W mniejszym kryterium Zamawiający przyzna punkty za wykonanie do 5 usług potwierdzonych referencjami w ramach warunku udziału w postępowaniu, polegające na zrealizowaniu w okresie 3 lat przed terminem składania ofert minimum 3 usług na rzecz odrębnych Zamawiających obejmujących każda z usług, 50 podopiecznych przez świadczeniem usługi Teleopieki przez okres co najmniej 1 roku.

Wykonawca może otrzymać w tym kryterium max. - 30 pkt

Punktacja zostanie wyliczona w tym kryterium według zasady:

- wykonanie 1-3 usług – 10 pkt

- wykonanie 4-6 usług – 20 pkt

- wykonanie 7-10 usług - 30 pkt

    1. Zamawiający dokona wyboru oferty tego Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższa liczbę punktów, max. 100 pkt.

    2. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów, obliczoną wg przyjętego wzoru oraz kryterium oceny ofert.

 

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:

5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

  • posiadają uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia – jeśli są wymagane.

Wypełnione i podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

  • posiadają niezbędną wiedze i doświadczenie lub dysponują personelem spełniającym ten warunek.

Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie 3 lat przed upływem składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 podobne zamówienia, rozumiane jako dostawę sprzętu i całodobowy monitoring jego u zbytkowników, odpowiadające charakterem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 40.000 zł brutto (każde zamówienia).

Wykonawca jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą, wpisany do odpowiedniego Rejestru. Jako potwierdzenie należy dołączyć do oferty aktualny wydruk z rejestru.

  • dysponują potencjałem technicznym oraz osobami dolnymi do wykonania zamówienia – załącznik nr 1.

Wykonawca dysponuje co najmniej pięcioma ratownikami medycznymi skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia posiadającymi kwalifikacje zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

  • znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.

    1. W toku badania ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

    2. O zamówienie nie mogą ubiegać się Wykonawcy powiązani ze sobą osobowo lub kapitałowo.

    3. Zbawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.

    4. Warunkiem ostatecznego wyboru oferty będzie podpisanie umowy z wybranym oferentem na realizację przedmiotu zamówienia.

    5. Cena przedmiotu zamówienia – kwota brutto, obejmuje wszystkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zamówienia.

    6. Zamawiający nie dopuszcza powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom.

    7. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie wezwany do podpisania umowy.

    8. Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej.

  1. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY.

    1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, treść musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.

    2. Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „OFERTA” (załącznika nr 1).

    3. Do oferty cenowej (załącznik nr 1) należy dołączyć załącznik nr 2 (oświadczenie Wykonawcy) oraz referencje.

    4. Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej, na komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem, koszty przygotowania oferty ponosi Wykonawca.

    5. Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną, w przypadku składania dokumentów podlegających ochronie w zakresie i na zasadach przewidzianych w przepisach o chronię informacji niejawnych oraz ochronie innych tajemnic wykonawca zobowiązany jest poinformować o takim fakcie Zamawiającego.

    6. W przypadku składania oferty w siedzibie Zamawiającego lub pocztą na kopercie należy umieścić napis:

Zamówienie na świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 65 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2023 r. – moduł II.

VII. WARUNKI UMOWY.

7.1 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w poniższym zakresie:

  1. uzasadnionych przyczyn technicznych, funkcjonalnych i organizacyjnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonywania umowy.

  2. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.

  3. jeżeli wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w zakresie terminu wykonania lub odbioru przedmiotu zamówienia (umowy), na skutek zaistniałych obiektywnych przeszkód, które uniemożliwiają realizację umowy lub osiągnięcie jego celów według pierwotnie przyjętego terminu realizacji zamówienia, a w szczególności gdy wystąpi konieczność wydłużenia terminu.

  4. jeżeli wystąpi konieczność rezygnacji z części lub całości zamówienia podyktowana zaistnieniem siły wyższej lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.

  5. zmiany warunków i terminów płatności w przypadku, gdy zmiany te wynikać będą z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

  6. otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zwierającej zmiany zakresu zadań, ilości osób, terminu realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.

  7. możliwość wypowiedzenia umowy zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, tj. z ważnych przyczyn oraz w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

 

VIII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY.

    1. Ofertę złożyć należy do dnia 22.06.2023 r godz.10:00.

    2. Ofertę złożyć można osobiście u Zamawiającego w sekretariacie, pocztą na adres podany w pkt. I, pocztą elektroniczną na adres: mops@nidzica.pl lub faksem pod nr 89 6258153.

 

IX. ZAŁĄCZNIKI:

  1. Załącznik nr 1 – formularz ofertowy/oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu;

  2. Załącznik nr 2 - projekt umowy;

Dyrektor MOPS

Barbara Kucharska

Załączniki:

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

Utworzono dnia 26.06.2023, 08:50

Zapytanie ofertowe

Utworzono dnia 16.06.2023, 10:13

Umowa

Utworzono dnia 16.06.2023, 09:55

Formularz ofertowy

Utworzono dnia 16.06.2023, 09:55

Informacje

Liczba wyświetleń: 145
Utworzono dnia: 16.06.2023

Deklaracja dostępności

Historia publikacji

  • 26.06.2023 08:51, Paweł Żelazny
    Edycja dokumentu: Świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 65 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2023 r. – moduł II
  • 26.06.2023 08:50, Paweł Żelazny
    Edycja dokumentu: Świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 65 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2023 r. – moduł II
  • 26.06.2023 08:50, Paweł Żelazny
    Dodanie załącznika: Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty