Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

logo

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy

Kolejowa 5, 13-100 Nidzica

 

Inspektor ds. profilaktyki, przeciwdziałania alkoholizmowi i innych uzależnień, koordynator świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

MOPS.OA.1410-01/24
Działając na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(
t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) ogłaszam nabór kandydatów na wolne stanowisko pracy:

Inspektor ds. profilaktyki, przeciwdziałania alkoholizmowi i innych uzależnień, koordynator świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych

nazwa stanowiska pracy

I. Nazwa i adres jednostki:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy

ul. Kolejowa 5

13 –100 Nidzica

II. Wymagania związane ze stanowiskiem

  1. Wymagania niezbędne kandydata:

1) obywatelstwo polskie; obywatelstwo kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

5) nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;

6) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

7) spełnienie jednego z poniższych warunków:

a) wykształcenie wyższe:

na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą lub

na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, lub,

na dowolnym kierunku oraz przygotowanie pedagogiczne uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela,

8) znajomość przepisów:

a) ustawy o samorządzie gminnym;

b) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

c) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

d) ustawy o samorządzie gminnym,

e) ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

f) ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,

g) ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej ,

h) ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,

i) ustawy o zdrowiu publicznym,

9) Prawo jazdy kat. B.

2. Wymagania dodatkowe:

    1. umiejętność pracy w zespole,

    2. umiejętność stosowania przepisów w praktyce,

    3. umiejętność obsługi komputera (Word i Excel),

    4. cechy osobowości: odpowiedzialność, samodzielność w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji, komunikatywność, sumienność, dokładność, rzetelność, punktualność, odporność na stres, asertywność, otwartość, kreatywność, dyspozycyjność,

    5. Doświadczenie w samodzielnym realizowaniu projektów,

    6. Doświadczenie w pracy o charakterze terapeutycznym,

    7. Doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu profilaktyki uzależnień,

    8. Doświadczenie w realizacji zadań w placówkach wsparcia dziennego,

    9. Ukończone szkolenia z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, terapii uzależnień itp.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Prowadzenie i koordynacja działań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

2. Nadzór nad realizacją zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uzależnień behawioralnych oraz przeciwdziałania narkomanii na lata 2022-2025 r., zwanego dalej Programem,

3. Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach realizacji zadań wynikających z Programu,

4.Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania przemocy,

5. Przygotowanie i przedkładanie: projektu Programu, planu wydatków w zakresie realizacji Programu, sprawozdania merytorycznego i finansowego z realizacji Programu,

6. Wdrażanie i propagowanie na terenie gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych w zakresie profilaktyki, przeciwdziałania uzależnieniom i przeciwdziałania przemocy,

7. Inicjowanie i wprowadzenie lokalnych przedsięwzięć w dziedzinie profilaktyki,

8. Współpraca z jednostkami oświatowymi w zakresie działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży, dotyczącej profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii oraz innym uzależnieniom wynikających z Programu,

9. Ogłaszanie i prowadzenie konkursu ofert na wykonywanie poszczególnych zadań w ramach Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uzależnień behawioralnych oraz przeciwdziałanie narkomanii na lata 2022–2025 r. zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przygotowanie umów na zadania realizowane w ramach powyższego Programu,

10. Koordynacja zadań w placówkach wsparcia dziennego.

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1) praca w godz. 7.30 –15.30 od poniedziałku do piątku;

2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy 8 godzin na dobę, 40 godzin tygodniowo;

3) praca przy komputerze.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

1) życiorys (CV),

2) list motywacyjny,

3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

4) kserokopie dokumentów potwierdzające przebieg dotychczasowego zatrudnienia,

5) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączeniu),

6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach (w przypadku ich posiadania),

7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o ( w załączeniu):

a) posiadanym obywatelstwie,

b) niekaralności,

c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

d) korzystaniu z pełni praw publicznych,

e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji,

f) stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na danym stanowisku,

8) Orzeczenie o niepełnosprawności (w przypadku posiadania),

9) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;

10) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Nidzicy (I piętro) lub pocztą na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy (ul. Kolejowa 5, 13–100 Nidzica) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektor ds. profilaktyki, przeciwdziałania alkoholizmowi i innych uzależnień, koordynator świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych w terminie do dnia 30.04.2023r. do godz. 15:00, dopuszcza się składanie dokumentów drogą elektroniczną na adres mops@nidzica.pl opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu określonego ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 422). Podany termin dotyczy także ofert nadesłanych pocztą – decyduje data wpływu do MOPS w Nidzicy.

Aplikacje, które wpłyną do MOPS w Nidzicy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

8. Przebieg postępowania w sprawie naboru:

  1. postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530);

  2. nabór zostanie przeprowadzony w następujących etapach:

  1. I etap – weryfikacja dokumentów pod względem formalnym,

  2. II etap – test kwalifikacyjny oraz rozmowa kwalifikacyjna;

  1. postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora MOPS w Nidzicy odrębnym zarządzeniem;

  2. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.nidzica.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy.

9. Informacje dodatkowe:

Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etapu naboru albo przeprowadzenia testu/rozmowy.

Informacje dodatkowe

1) Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy w imieniu którego działa Dyrektor Ośrodka, ul. Kolejowa 5, 13-100 Nidzica. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: 089 625 29 14 adresu e-mail: mops@nidzica.pl.;

2) Prawidłowość przetwarzania danych osobowych nadzoruje Inspektor ochrony danych z którym można kontaktować się za pośrednictwem adresu e – mail: iod@mops.nidzica.pl

3) Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenie procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim ośrodku Pomocy Społecznej w Nidzicy;

4) Podane dane będą przetwarzane na podstawie art 6 ust 1 lit. a, b i c oraz 9 ust. 2 lit. b rozporządzenia o ochronie danych osobowych (Dz.U. UEl119 z 4.05.2016r.) w celu realizacji uprawnień i obowiązków pracodawcy wynikających z odrębnych przepisów;

5) Dane przechowywane będą przez okres wymagany przepisami prawa w zakresie niezbędnym do realizacji określonych celów do jakich zostały zebrane;

6) Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, żądania usunięcia Pani/Pana danych na zasadach określonych w art. 17 RODO, żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz do przenoszenia Pani/Pana danych;

7) Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy przetwarzanie danych naruszać będzie przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

8) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Nidzicy;

9) Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Nidzica, 17.04.2024r.

Dyrektor MOPS

Barbara Kucharska

Załączniki:

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

Utworzono dnia 21.05.2024, 14:16

Lista kandydatów spoełniających wymagania formalne

Utworzono dnia 08.05.2024, 15:10

Ogłoszenie o naborze

Utworzono dnia 17.04.2024, 11:27

Oświadczenie

Utworzono dnia 17.04.2024, 11:16

Kwestionariusz osobowy

Utworzono dnia 17.04.2024, 11:16

Informacje

Liczba wyświetleń: 826
Utworzono dnia: 17.04.2024
Dokument wprowadził:
Paweł Żelazny
Dokument opublikował:
Paweł Żelazny
Dokument wytworzył:
Małgorzata Bukowska
Wytworzono:
17.04.2024

Deklaracja dostępności

Historia publikacji

  • 21.05.2024 14:16, Paweł Żelazny
    Dodanie załącznika: INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
  • 08.05.2024 15:10, Paweł Żelazny
    Dodanie załącznika: Lista kandydatów spoełniających wymagania formalne
  • 17.04.2024 11:27, Paweł Żelazny
    Dodanie załącznika: Ogłoszenie o naborze