Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy poszukuje osób do świadczenia usług asystentury osobistej w ramach Programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2026
Rodzaj umowy: umowa zlecenie od stycznia 2026r. do grudnia 2026r.
Stawka godzinowa: 55,00 zł BRUTTO (wraz z kosztami zatrudniającego- wynagrodzenie BRUTTO oraz składki na ubezpieczenie społeczne, PPK, FP, FGŚP poniesionych przez Zleceniodawcę)
1. Wymagania niezbędne:
Asystentem osobistym osoby z niepełnosprawnością mogą zostać osoby, które:
-
są pełnoletnie,
-
nie są członkami rodziny uczestnika, lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem (zgodnie z Programem za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem),
-
posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w jednej z następujących specjalności / zawodów:
-
asystent osoby niepełnosprawnej,
-
opiekun osoby starszej,
-
opiekun medyczny,
-
pedagog,
-
psycholog,
-
terapeuta zajęciowy,
-
pielęgniarka,
-
siostra PCK,
-
fizjoterapeuta,
-
innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym,
-
lub
-
mają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami — np. w formie pracy zawodowej lub wolontariatu.
Asystentem nie może być osoba będąca uczestnikiem programów Ministra finansowanych ze środków Funduszu Solidarnościowego, dotyczących usług asystencji osobistej i opieki wytchnieniowej ani osoba, która jest opiekunem prawnym uczestnika Programu.
2. Wymagania dodatkowe:
-
odpowiedzialność, empatia, komunikatywność, zdolność do świadczenia usług asystenckich zgodnie ze standardami Programu,
-
mile widziane: posiadanie prawa jazdy kategorii B (ze względu na możliwe towarzyszenie uczestnikowi przy przemieszczaniu się).
3. Zakres wykonywanych zadań:
Zgodnie z założeniami Programu, zadania asystenta obejmują m.in.:
-
Wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym:
-
pomoc w utrzymaniu higieny osobistej,
-
pomoc przy ubieraniu, jedzeniu, organizacji dnia.
-
-
Wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego, m.in.:
-
pomoc w wykonywaniu zakupów,
-
pomoc w utrzymaniu porządku,
-
pomoc w przygotowaniu posiłków (bez czynności medycznych).
-
-
Wsparcie w przemieszczaniu się, w tym towarzyszenie:
-
w drodze do lekarza, urzędów,
-
w korzystaniu z samochodu.
-
-
Wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem, m.in.:
-
pomoc w umawianiu wizyt,
-
towarzyszenie w załatwianiu spraw urzędowych, zdrowotnych i społecznych.
-
udział w wydarzeniach kulturalnych,
-
aktywizacja społeczna i integracyjna.
-
Zgodnie z Programem, usługi asystenta nie obejmują czynności medycznych ani usług opiekuńczych w rozumieniu ustawy o pomocy społecznej.
Usługi mogą być świadczone elastycznie, zgodnie z potrzebami uczestnika — w różne dni i godziny, także w weekendy.
Usługi mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.
Zakres godzin i czas świadczenia usług asystencji osobistej ustalane są indywidualnie w zależności od potrzeb uczestnika oraz dostępnych zasobów.
4. Wymagane dokumenty
-
Curriculum Vitae,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych,
-
oświadczenie kandydata o następującej treści: „Oświadczam, że nie byłam/byłem skazana/y za umyślne przestępstwo, umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
-
kopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie,
-
kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
-
kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, ukończone kursy, studia podyplomowe, itp.
Oświadczenia składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście lub listownie na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nidzicy, ul. Kolejowa 5, 13-100 Nidzica z dopiskiem: „Dotyczy naboru na świadczenie usług asystentury osobistej w ramach Programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2026” - w terminie do dnia 02.01.2026r. do godz. 13:00. Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po w/w terminie, nie będą rozpatrywane.
DYREKTOR
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nidzicy
mgr Barbara Kucharska
Informacje
Paweł Żelazny
Żaneta Ciesielska-Fabisiak
22.12.2025

