Świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych
ZAPYTANIE OFERTOWE
zgodnie z Wewnętrznym Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych nr 39/2022 z dnia 16 grudnia 2022 r. obowiązującym w MOPS w Nidzicy oraz bez stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, zwracamy się z zapytaniem ofertowym o cenę dostaw/usług:
-
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Nidzica, 13-100 Nidzica, Pl. Wolności 1
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5.
Telefon; 89-625-29-14, Fax.; 89-625-81-53,
e-mail: mops@nidzica.pl
-
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
„Zamówienie na świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 60 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2025 r. – moduł II.
2.1. Opis przedmiotu zamówienia: W ramach realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się do:
-
świadczenia usługi opieki na odległość na rzecz osób starszych, mieszkańców Gminy Nidzica powyżej 65 roku życia oraz świadczenia usługi obsługi systemu przez Centrum Monitoringu (system wspomagający usługi opiekuńcze monitoring i przyzywanie pomocy), polegających na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami, którzy mają problemy z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzący samodzielne gospodarstwo domowe lub mieszkający z osobami bliskimi, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.
-
utrzymania centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnienie odpowiedniej ilości przeszkolonych dyspozytorów spełniających wymogi określone w Programie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2025” (ratowników medycznych i/lub opiekunów medycznych i/lub pielęgniarek) i innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usług 24 godziny /7 dni w tygodniu,
-
Centrum powinno być wyposażone w technologie informacyjno – komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od podopiecznych, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyznawanie natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału. W przypadku wystąpienia zagrożenia zdrowia lub życia użytkownika opaski, nastąpi skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie i w razie konieczności wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Rartunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej oraz prowadzone będzie telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych służb lub osób.
-
konfiguracji systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonania testu łączenia urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi monitoringu dla danego użytkownika opaski w ciągu maksymalnie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu opaski bezpieczeństwa,
-
aktywacji usługi dla każdego użytkownika, monitorowania i obsługi zdarzeń technicznych (np. wyłączenie opaski, niski stan baterii, zdalny reset itp. w razie konieczności kontaktu z użytkownikiem), natychmiastowego podejmowania działań w celu usunięcia awarii lub usterki systemu, w tym również samej opaski bezpieczeństwa, bieżącego informowania Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów o zakłóceniu działań systemu (czas trwania awarii lub usterek i terminie jej usunięcia) w tym dla pojedynczego użytkownika przez cały okres trwania umowy.
-
rozpoczęcia świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski bezpieczeństwa w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu urządzenia,
-
dostarczenia Zamawiającemu wzorów druków informacyjnych dla użytkowników opasek, opatrzonych klauzulą w zakresie wyrażenia zgody na objęcie usługą monitoringu oraz na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami w terminie do 3 dni roboczych od daty zawarcia umowy.
-
wprowadzenia do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnej, w tym przyjmowanych na stałe leków i ich dawek, listę kontaktów oraz innych niezbędnych danych dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi całodobowego monitoringu – niezwłocznie po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia o przekazaniu danemu użytkownikowi opaski i dotyczącej go wypełnionej karty informacyjnej, z zastrzeżeniem terminu 5 dni roboczych.
-
sprawdzenia stanu technicznego, naprawy ewentualnych usterek opasek bezpieczeństwa, będących w posiadaniu MOPS w ilości 100 szt., zapewnienie działającego sprzętu oraz wsparcie techniczne dla użytkowników i Zamawiającego przez cały czas obowiązywania umowy. Zmawiający przewiduje przesłanie opasek monitorujących do wybranego Wykonawcy na jego koszt w celu sprawdzenia urządzenia i zainstalowania kart.
-
-
Charakterystyka urządzenia do teleopieki:
-
-
urządzenie posiada przycisk bezpieczeństwa SOS umożlwiający łatwe przyzwanie pomocy,
-
posiada detektor upadku,
-
lokalizator GPS oraz pamięć pomiarów,
-
urządzenie daje możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z dyspozytorem centrum – wbudowany głośnik i mikrofon, z osobami z rodziny i/lub z osobami wskazanymi do kontaktu,
-
posiada czujnik zdjęcia opaski,
-
urządzenie posiada możliwość badania tętna i saturacji,
-
urządzenie pokazuje naładowanie baterii,
-
posiada w zestawie ładowarkę wraz z kablem.
-
-
Koszty związane z aktywacją numeru oraz abonament dla karty SIM powinny być zawarte w cenie oferty.
-
2.4. Wykonawca zapewnia, że CPR obsługujące abonament Teleopieki wyposażone jest w system bezpiecznego przechowywania danych, a także zapewnia prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej EDM.
2.5. Wprowadzenie do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnych w tym przyjmowanych na stałe leków, ich dawek, z karty informacyjnej zawierającej również listę kontaktów oraz inne niezbędne dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi całodobowego monitoringu - niezwłocznie po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia o przekazaniu danemu użytkownikowi opaski i dotyczącej go wypełnionej karty informacyjnej, z zastrzeżeniem terminu 7 dni, o których mowa w podpunkcie 35. Zamawiający dopuszcza oddzielne ustalenia umowne regulujące zasady wprowadzania do bazy danych w tym zaangażowanie w proces pracowników Zamawiającego, uprzednio odpowiednio przeszkolonych przez Wykonawcę.
2.6. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych zgodnie z przepisami RODO.
2.7. Wykonawca zapewni monitoring z wykonywania usługi – comiesięczne raporty o ilości i rodzaju podjętych działań w tym podjętej interwencji i jej wyniku oraz ilości wywołanych sygnałów za pomocą „Przyciski SOS” w całym okresie obowiązywania umowy.
2.8. Wykonawca zapewni koordynatora, którego zadaniem będzie m. in. zdalne wsparcie organizacyjno - techniczne wdrożonej usługi na terenie Gminy Nidzica, dostępność koordynatora w dni powszednie w godz. 7:00 – 15:00.
2.9. Wykonawca będzie świadczył usługę całodobowego monitoringu i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia czy bezpieczeństwa w trybie:
-
telefon nr
-
e.mail:
2.10. Rozpoczęcie świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski i bezpieczeństwa w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu urządzenia, z zastrzeżeniem początkowych terminów świadczenia usługi.
2.11. Kod PCV usługi:
33195000 - 3 – system monitorowania pacjentów,
85311200 - 3 – usługa opieki społecznej dla osób starszych,
64210000 - 1 – usługi telefoniczne i przesyłu danych,
48814000 - 7 – system informacji medycznej,
79632000 - 3 – szkolenie pracowników.
-
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: (może być zmieniony)
-
Usługa abonamentu Teleopieki od dnia podpisania umowy do 31.12.2025 r.
-
IV. KRYTERIUM OCENY OFERT:
-
-
Zamawiający uzna ofertę za spełniającą wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrzenia, jeżeli:
-
-
oferta spełnia wymagania określone w niniejszym postepowaniu,
-
oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,
-
Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
-
-
Kryteria oceny ofert – stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego kryterium.
-
Wybór zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert, o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje najwyższa ilość punktów uzyskanych w kryteriach (waga kryterium):
-
-
Cena abonamentu (maksymalne wynagrodzenie całkowite) – 70 %
W niniejszym kryterium, Zamawiający przyzna punkty ofercie proporcjonalnie do wysokości kwoty całkowitego maksymalnego wynagrodzenia. Wykonawca może otrzymać w tym kryterium max. 70 pkt.
Cena w ofercie musi być podana w walucie polskiej i powinna zawierać wartość brutto, netto oraz wartość VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Ocena tego kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu następującego wzoru:
C = (Cmin : CO) x 70 % x 100
gdzie:
C – liczba punktów przyznana danej ofercie,
Cmin – najniższa cena spośród ważnych ofert,
CO – cena badanej oferty
-
Kryterium Doświadczenie – 30%
W mniejszym kryterium Zamawiający przyzna punkty za wykonanie usług potwierdzonych referencjami w ramach warunku udziału w postępowaniu, polegające na zrealizowaniu w okresie 3 lat przed terminem składania ofert minimum 3 usług na rzecz odrębnych Zamawiających obejmujących każda z usług 50 podopiecznych przez świadczeniem usługi Teleopieki przez okres co najmniej 1 roku.
Wykonawca może otrzymać w tym kryterium max. - 30 pkt
Punktacja zostanie wyliczona w tym kryterium według zasady:
- wykonanie 1-3 usług – 10 pkt
- wykonanie 4-6 usług – 20 pkt
- wykonanie 7-10 usług - 30 pkt
-
-
Zamawiający dokona wyboru oferty tego Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów, max. 100 pkt.
-
Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów, obliczoną wg przyjętego wzoru oraz kryterium oceny ofert.
-
V.WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
-
posiadają uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia – jeśli są wymagane.
Wypełnione i podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
-
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie lub dysponują personelem spełniającym ten warunek.
Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie 3 lat przed upływem składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 podobne zamówienia, rozumiane jako dostawę sprzętu i całodobowy monitoring jego u zbytkowników, odpowiadające charakterem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż 40.000 zł brutto (każde zamówienia).
Wykonawca jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą, wpisanym do odpowiedniego Rejestru. Jako potwierdzenie należy dołączyć do oferty aktualny wydruk z rejestru.
-
dysponują potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – załącznik nr 1.
Wykonawca dysponuje co najmniej pięcioma ratownikami medycznymi skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia posiadającymi kwalifikacje zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
-
znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.
-
-
W toku badania ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
-
O zamówienie nie mogą ubiegać się Wykonawcy powiązani ze sobą osobowo lub kapitałowo.
-
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.
-
Warunkiem ostatecznego wyboru oferty będzie podpisanie umowy z wybranym oferentem na realizację przedmiotu zamówienia.
-
Cena przedmiotu zamówienia – kwota brutto, obejmuje wszystkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
-
Zamawiający nie dopuszcza powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom.
-
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie wezwany do podpisania umowy.
-
Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej.
-
VI. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY.
-
-
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, której treść musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
-
Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „OFERTA” (załącznik nr 1).
-
Do oferty cenowej (załącznik nr 1) należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy oraz referencje.
-
Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej, na komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Koszty przygotowania oferty ponosi Wykonawca.
-
Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną, w przypadku składania dokumentów podlegających ochronie w zakresie i na zasadach przewidzianych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz ochronie innych tajemnic wykonawca zobowiązany jest poinformować o takim fakcie Zamawiającego.
-
W przypadku składania oferty w siedzibie Zamawiającego lub pocztą na kopercie należy umieścić napis:
-
„Zamówienie na świadczenie usługi opieki na odległość na rzecz 100 osób starszych (powyżej 60 roku życia) oraz świadczenie obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami Gminy Nidzica przez Centrum Monitoringu w 2025 r. – moduł II.
VII. WARUNKI UMOWY.
7.1 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w poniższym zakresie:
-
uzasadnionych przyczyn technicznych, funkcjonalnych i organizacyjnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonywania umowy.
-
zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
-
jeżeli wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w zakresie terminu wykonania lub odbioru przedmiotu zamówienia (umowy), na skutek zaistniałych obiektywnych przeszkód, które uniemożliwiają realizację umowy lub osiągnięcie jego celów według pierwotnie przyjętego terminu realizacji zamówienia, a w szczególności gdy wystąpi konieczność wydłużenia terminu.
-
jeżeli wystąpi konieczność rezygnacji z części lub całości zamówienia podyktowana zaistnieniem siły wyższej lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.
-
zmiany warunków i terminów płatności w przypadku, gdy zmiany te wynikać będą z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
-
otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zwierającej zmiany zakresu zadań, ilości osób, terminu realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.
-
możliwość wypowiedzenia umowy zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, tj. z ważnych przyczyn oraz w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
VIII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY.
-
-
Ofertę złożyć należy do dnia 10.03.2025 r godz.10:00.
-
Ofertę złożyć można osobiście u Zamawiającego w sekretariacie, pocztą na adres podany w pkt. I lub pocztą elektroniczną na adres: mops@nidzica.pl
-
IX. ZAŁĄCZNIKI:
-
Załącznik nr 1 – formularz ofertowy/oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu;
-
Załącznik nr 2 - projekt umowy;
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
Barbara Kucharska
Informacje
Paweł Żelazny
Danuta Maluchnik
28.02.2025r.