Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych
Uwaga! Zmieniono formularz ofertowy i wzór umowy.
Nidzica, dnia 12 grudnia 2024 roku
MOPS.OA.371-09/24
Zapytanie ofertowe
Ogłoszenie
na świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn)
I. Zamawiający:
Gmina Nidzica; 13-100 Nidzica; Plac Wolności 1
NIP: 984-016-15-72
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 5; Nidzica 13-100
tel.(89) 625 29 14; e-mail: mops@nidzica.pl
II. Przedmiot zamówienia:
-
-
Zamówienie dotyczy świadczenia usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), dla których ostatnim miejscem zameldowania jest teren gminy Nidzica, w formie:
-
część pierwsza - schroniska dla osób bezdomnych,
-
część druga - schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
-
część trzecia - noclegowni.
-
-
Oferta może dotyczyć każdej z wskazanych powyżej form realizacji zamówienia:
-
Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) w postaci schroniska dla bezdomnych.
-
-
-
Zapewnienie całodobowego tymczasowego schronienia oraz usług ukierunkowanych na wzmocnienie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej zgodnie z art. 48a ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024 poz.1283 ze zm).
-
-
-
Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych (kobiet lub mężczyzn) w postaci schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
-
-
-
Zapewnienie całodobowego tymczasowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi osobom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych oraz usług ukierunkowanych na wzmocnienie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej zgodnie z art. 48a ust. 2b ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej.
-
-
-
Świadczenie usług tymczasowej pomocy dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) w postaci miejsca noclegowego.
-
-
-
Zapewnienie schronienia w noclegowni, w ramach której umożliwia się spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę zdrowia i życia zgodnie z art. 48a ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej.
-
-
Noclegowania nie może być położona w odległości większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego.
-
-
Termin realizacji usług: 02.01.2025 r. – 02.01.2026 r.
-
Miejsce realizacji usługi:
Wskazane przez oferenta miejsce udzielenia schronienia, które winno spełniać standardy określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla bezdomnych, schronisk dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896).
-
Zakres zamówienia:
-
Przewidywana liczba osób:
-
-
schronisko dla osób bezdomnych – 7 osób,
-
schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi - 2 osób,
-
noclegownia – 3 osoby.
-
-
Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób bezdomnych, kierowanych do korzystania z usług będzie zależna od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie schronienia.
-
Podana powyżej liczba osób jest maksymalną ilością przewidywaną w całym okresie trwania umowy, zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości osób w zależności od ilości faktycznych potrzeb w tym zakresie.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia bez ponoszenia żadnych konsekwencji, w tym finansowych.
-
Wykonawca składając ofertę oświadcza, że przyjmuje do wiadomości iż z tytułu zmniejszenia liczby osób faktycznie skierowanych do schroniska nie będą mu przysługiwały żadne roszczenia, w tym finansowe.
-
W przypadku gdy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpi konieczność korzystania z usług dla większej liczby osób bezdomnych od wielkości maksymalnej, Zamawiający zaproponuje przystąpienie do rokowań w celu zmiany umowy.
-
Przyjęcie osoby bezdomnej do schroniska będzie następowało po wcześniejszym ustaleniu terminu przyjęcia, na podstawie imiennego skierowania wystawionego przez Zamawiającego.
-
Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających ze schronienia.
-
-
Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawca, który:
-
posiada uprawnienia do wykonywania odpowiedniej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania,
-
pozostaje w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia,
-
spełnia standardy określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018r., poz. 896),
-
Sposób przygotowania oferty.
-
Oferta winna zawierać:
-
Wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Oferenta formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do zapytania, (jeden formularz niezależnie od liczby proponowanych form schronienia),
-
-
kopię dokumentu potwierdzającego upoważnienie do reprezentowania oferenta,
-
kopię regulaminu jednostki, której dotyczy złożona oferta.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia oryginałów dokumentów oraz żądania wyjaśnień i udokumentowania spełniania warunków udziału w realizacji zamówienia.
-
Miejsce i termin składania oferty:
-
Ofertę można złożyć osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5, drogą pocztową lub przesyłką kurierską z zamkniętej kopercie z dopiskiem na świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn).
-
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Ofertę należy złożyć do dnia 18 grudnia 2024 r. do godziny 10:00.
-
KRYTERIUM WYBORU OFERT.
-
Kryterium oferty – cena 100 %
-
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty dla każdej formy usług schronienia.
-
Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia.
-
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z POTENCJALNYMI WYKONAWCAMI.
-
Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać pod nr tel. 89-625-29-14 wew. 17 lub 30.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako RODO informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zamawiający.
2. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się pisemnie, kierując korespondencję na adres 13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 5 z dopiskiem „Inspektor ochrony danych” lub mailowo na adres: iod@mops.nidzica.pl
3. Dane osobowe przekazywane przez Państwa będą przetwarzane w celu związanym z zapytaniem ofertowym dotyczącym niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
4. W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Państwa dane dalej (jeśli jest to konieczne) abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Możemy przekazywać Państwa dane w szczególności następującym odbiorcom: - osobom upoważnionym przez nas – naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki; - podmiotom przetwarzającym – którym zlecimy czynności przetwarzania danych, - osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie w oparciu o przepisy prawa.
5. Państwa dane po zrealizowaniu celu pierwotnego, dla którego zostały zebrane, o jakim była mowa wcześniej, będą przetwarzane dla celów archiwalnych przez okres zgodny z obowiązującymi u nas przepisami archiwalnymi oraz przez okres niezbędny dla obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec nas, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
6. Mają Państwo: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; Nie przysługuje Państwu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
7. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
**: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy.
***: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
DYREKTOR
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy
Barbara Kucharska
Informacje
Paweł Żelazny
Danuta Maluchnik
13.12.2024r.